About Me

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
tidak banyak yg menarik untuk diceritakan.. tetapi ini lah tempat banyak menceritakan apa yg ada didalam hati...

Monday, February 21, 2011

Kenangan Sungai Pisang!!!!

Hmm.. asal nye plan ni x jadi.. sbb adela sorang budak tu die ingat sg pisang tu kat indon.. so die g indon.. hahah







Jumaat malam.....
Mule2 aku plan nk g mandi sungai je ngn kawan2.. so rase nye mmg jadi la nk pegi besok.. tp bile lepak malam tu.. tibe2 je  rase macam care gak kalo lepak 1 malam kt sana. hehe... so bermula la plan yg agak bongok tu.. dalam hati aku takut gak sbnrnye nk pegi.. sbb takut ape2 jadi.. tp x tau la rase nk gak pegi.. hahaha..SO PEGI!!!!  HAHAHA..masing2 balik umah amek barang2 keperluan untuk camping.. termasuk la laptop yg emme dia rase penting untuk camping.. hahaha bongok la.. daus ngn joran nye dgn harapan dapat ikan duyung kt situ.. haha..pegi 9orang 2 kete yg sebiji x de break.. haha



  


Sabtu pagiii.....

Kol 9 lebih kurang macam tu begerak la ktorang menuju kedestinasi impian masing2 dlam tido..( skang minyak tanah susah nk cari).. agak 2,3 kedai gak la baru jumpe.. pastu bleh plak telepas simpang.. haha sbb dah lame x pegi.. lepas jumpe minyak tanah perut lapa weyy.. singgah la kedai makan TOM YA.. yg M die kene curik aku rase.. makan dulu..kasi kenyang perut.. acab yg lari dari keluarganya pon smpai

Ktorang park kete kt alang sedayu pastu mula la perjalanan kitorang.. hahah.. mule2 je dah slah jalan.. sbb dah lame x pegii... thnks kt brother yg tunjuk jalan.. ktorang terus la bejalan sampai la kt terowong hayalan.. mmg hayal kt kat situ.. sbb gelap... hahaa.. lepas terowong terus jumpa tangga jahanam (gambar terbaik wey..) penat sial naik tangga tu.. rase macm daki everest dah aku rase.. panjat la sampai atas.. pastu terus jalan tepi karak highway dgn keadaan yg matahari sejengkal kt kepala.. besinar2 aku tengok kepala zizi.. haha.. kitorang jalan teruss  la sampai kat area nk masuk hutan tu.. semua nye penat... haha.. aku pon penat... rehat kejap..   acab midium minum minyak tanah .. haus katenye.. hahah .. zizi kate aku game die... haha..

Ktorang terus jalan meredah hutan yg x bape belentara tu.. mase jalan.. aku mule rase tenang.. dlam gelak2.. tekeluar balik sume kenangan lama mase aku camping kt situ dulu... rase nye macam baru je lagi aku camping kat situ.. tapi kire2 balik dah 7,8 tahun bande tu dah belalu.. haaiihh.. cepat btol mase belalu.. rase tengiang2 kat telinga aku suara kawan2 aku yg camping ngn aku dulu.. bnyk gile kenangan ktorang situ.. ape2 pon.. respect from me to all that boys n this trip was dedicated untk semua kawan2 yg penah camping same2 ngn aku kat situ dulu.. !!!! (port yg kite slalu camping dulu dah x best) haha ..

So akhirnya sampai la ke port yg dinanti2 dari  tadi .. semua lega .. terutamya zizi (ilek zi atas tu ade 7e) ... haha .. kali ni port dlam sikit dari sebelum nya.. sampai2 je terus bersih kan tempt n terus pacak khemah.. kecuali zizi n daus.. sbb tau2 je dah ade dalam sungai.. cilakak.. hahaha bukan main menjerit ko ekk..(afiq ko reti pasang ke tak reti pasang khemah tu?? hahaha)aku siap dulu kot.. haha ...pas dah pasang khemah.. kitaaaa nyalakan apiiiii.. (itu tradisi tu zaimmm) .. hahaha.. pastu ape lagi mandi laaa... yeehhhaaa... pastu sakit gak laa badan kene baling pasir.. peeraaannggg.. aku team ngn zizi ngn zaim.. perang ngn acab ngn daus.. haha.. padan muka ko daus  jatuh.. pastu main sembur2 air... skali ngn kahak2.. haha .. bodo pastu masuk pasir dlam seluar.. mgkin x penah  jumpa pasir kot.. hahaha ..daus,acab emme, zizi ngn zaim membuktikan brotherhood masing2.. mengeluarkan bende didalam seluar masing2.. hahaha bongok korang masuk air.. sekali penunu bunsen bocor plak la... haha.. menggelupur gak la.. ade yg tutup2 telinga.. bising sangat kot gas tu bocor.. haha.. skali try ok je rupenye.. yeeeaayy bole la masak maggi... itu lah makanan kite... hahaha kol 5 kite g tempat dalam tau.. sbb daus nk tangkap ikan duyung.. tp seblom tu kite tido la dulu.. wey acab mideum.. ko ingat aku xtau ke ko amek gambar time aku pelok emme dalam khemah... kacau r korang... haha... pukul 5 konon.. kol 6 kot.. sume baik nye tido... jom r pegi.. zizi ngn acab pon join skali tapi dalam mimpi.. hahaha

Sampai je kat tempat dlam.. afe terus terjun..kuar dari air je.. sampai kepinggang air tu... mgkin tu la tempat paling dalam bagi die.. haha. aku ngn afiq pon terjun... zaim ngn acab je lupe macam mane nk terjun.. haha.. emme plak buat2 jadi lifeguard kat situ.. (poyo sejuk konon)..  daus menerus kan pencarian ikan duyung dgn die nye joran.. terjun dan terus terjun... tibe2 zaim buat muke sendat kalo cemas... hahahah.. lemas siollll hahahaa... adoiii.. hahahahaaa... afiq jd penyelamat yg tak bape selamat.. hahahah  zaim2... hahaha.. ko g blajar ngn sendat  dow... hahaa akhir nye daus dapat gak ikan  paling besar bg die.. hahaha... besar dow ikan tu daus... hahaha besar lighter aku siottt... hahaha adoiii...


Hari semakin gelap... aku carik kayu api sorang2 je.. x de sape nk tolong.... buat unggun api sebesar klcc.. haha.. pastu dah malam sikit... aku ngn afiq masak makanan thypical camping... SAARRRDIINNN !! .. haha.. makan ngn roti.. hehe.. sedap kannn.. semua gelojoh.. tapi zaim je nk makan pizza... (gedik la wey).. haha...  pastu dah abes makan korang xnk cuci kan.. pastu dok gelak2 dalam khemah..pastu main kentot2..  agak petak kejap.. pastu daaahhh start la permainan paling bodo.. hahaha TRUE OR THERE.. btol ke eja?? hahaha .. hmm.. dari situ la dapat name acab medium, kejujuran masing2.. rahsia2 hidup.. hahahah.. cite lepas2 sini je kannn.. hahaha.. shhhhh... mmg semua nk true je la.. sbb sume cuak... hahaha... emme kau gile... hahaha.. afiq ngn afe... sweet sial korang... hahaha.. daus macm biasa buat2 demam sbb dua kali dah abes.. hahhahahahaha... ..zizi kentot ko busuk.. hahha sampai la zaim kate ngntok... hahaha... pastu dok dlam khemah.. daus buat pengakuan tebuka lagi sambil khemah sebelah dah jadi pasar ikan.. hahaha.. hahahaha.. daus2... skali zizi kentot sume kuar balikk.. busukkk dowww.. hahaha.. haiihhh.. lapar lak perut.. aku masak maggi.. makan.. pastu kene rokok sebatang sambil tengok buku biodata emm zaman skolah2 die dulu.. haha bapak gelii.. hahaha .. pastu masuk khemah.. terus tido.. emme aku nk pelok kauuu dow.. hahaha .. tapi time tido aku dgr babi hutan kt blakng khemah.. nk carik mmber die kot.. hahaha..   tidoooo... sejukk gak cite die..

Kol 7 aku bangun.. sume tido lagi.. pastu afiq bangun.. sedap kan jemput2 kite fiq... sbb minyak x cukup panas.. hahahha...kol 8 sume dah bngun... daus ingat gigi die kt pipi.. sbb ade colgate kt pipi die.. hahaha.. masing2 perot dah kenyang. kan.. hahaha.. sbb makan jemput2.. hahaha.. pastu ktorang kemas sume barang nk balik.. (gambar tebaik wey).. hahah singgah kejap kt tempat dlam.. sakit gak la badan aku.. salah terjun.. hahah.. zizi berjaya buat terjun pusing blakang.. lepas setengah jam.. ayuh pulang.. emme jage depan tu ade kaca wey.. hahaha smpai kat tangga jahanam.. turun macam org gile.. haha risau brother2 tu.. hahah .. lalu terowong hayalan.. zizi jumpe kawan die( katak besar) hahaha .. pastu terusss jalan sampai la kat kete.... yeeeayyy sampai... fuuhhh lega tengok kete kite n motor kt situ.. haha.... skali ade babi buat2 tido sambil mati la kat batu tuuu... hahahaha.. ngeri sialll.. geli pon ade.. hahaha... kete aku x leh start.. tolak weyyy.. hahha thnks... dalam kete sume dah fikir wendys wey.. dalam kepala otak... haha.. joommmm!!! .. AWAS JERUK DIHADAPAN!!! .. hahahahhaa.... bodo... masuk air nye signbord.. hahaha.... dan akhir nya  WENNDYYSSSS WEYYY!!! hahaa... terbaik... triple burger.. haha...  sampai aku ter%$^%& hahahhaaa.... kat bandshop... haha adoiii.. tapi ape ape2 pon syukur la kite selamat sampai tanpa buat report polis kan dauss.. hahaa...


tomya... tomya.. seda.. muda.. laza... hahaha... !!! 





1 lagi kenangan terbaikkk... nnt kite plan btol2.. pastu g ramai2.. kasi habis air sungai tu weyy...





aku, emme, zizi, daus, acab, afiq, afe, zaim sendat jr, acab midium..  (mule2 x jadi pegi)..


Sungai Pisang 19-20 / 02/2011

No comments:

Post a Comment