About Me

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
tidak banyak yg menarik untuk diceritakan.. tetapi ini lah tempat banyak menceritakan apa yg ada didalam hati...

Tuesday, January 8, 2013

Antara Tolong, balasan dan kesannya!!

hmm..
Aku rasa kadang2 aku daa banyak sangat tolong kawan2 aku..segala macam masalah yg aku rase aku daa tolong.. masalah kenderaan.. masalah duit.. masalah band.. masalah kehidupan. masalah menaikkan sesuatu nama.. kalo dari dulu orang tak kenal.. tp sekarang orang daa kenal kau pon.. hahah.. tapi tak tau lah mereka sedar atau pon tak..dari dulu sampai sekarang kalo nak buat buku pon bleh.haha.. buat masa ni AKU MEMANG PENAT SANGAT2!!.. mgkin kawan2 ni nampak aku sprti org yg x de masalah.. atau korang nampak aku ni sbagai tempat menyelesaikan masalah.. tp bila fikir2 balik.. aku bukan nya penat sbb nak tolong menyelesaikan masalah kawan2 .. aku takdehal pon kalo nak tolong.. cuma aku penat bila aku ada masalah.. aku rase takde kawan2 yg cube btol2 bleh tolong aku...tu yg buat aku penat kot..  daa banyak sgt aku tolong .. ada yg datang dan pergi.. ada yg datang tak pergi2.. ada yg pergi tak datang2. haha..

terima kasih..
Ucapan terima kasih ada lah ucapan untuk kita ucapkan sebangai tanda penghargaan yg minima utk orang yg telah menolong kita.. Tapi kadang2 susah aku nak mendengar nya dari mulut kawan2 yg  penah aku tolong.. Inysaallah aku akan ingat setiap orang yg pernah ucapkan terima kasih kepada aku.. Aku daaa betahun2 duduk dengan korng semua.. mgkin ada yg terlupa.. haha..

Balasan dan Harapan!!
Setiap balasan selalu dikaitkan dengan niat kita untuk menolong orang.. benda yg tipikal adalah.. bila kita perlukan balasan ..kawan2 akan menganggap niat kita tidak ikhlas bila kita menolong kawan2 dan selalunya lagi aku akan di lemparkan dengan perkataan DENGKI  Dan Busuk HATI!!! hahah..pastu yg selalu aku tengok "Lembu Punya susu.. Sapi Dapat Nama" haha...  bg aku bende tu lah selalu berlaku.. bila diceritakan pasal balasan.. ini balasan yg aku harapkan dari kawan2 yg pernah aku tolong..

1 - tolong la ingat setiap perkara yg  aku pernah tolong korang dulu sebab bg aku .. kalau korang kt tempat aku pon korang pon nak bende yg sama..

2-tolong la ingat siapa yg pernah tolong korang semasa korang mula2 minta pertolongan sampai lah korang ke tahap yang korang  dah ada sekarang dan ucapkan lah terima kasih kepada  sesuatu yg aku pernah tolong  korng..sebab nya.. korang pon nak bende yg sama  kalo korng jadi aku. haha..

3- kepada kawan2 yg didalam bidang yang sama.. apa yg aku harap kan.. cuba lah tolong antara satu sama lain.. baru lah kita akan jadi kuat dan bak kata org putih strong!!! slogan UNITE dan ONE Family kan  ada.. hahaa.. tp aku rase mgkin bende tu mgkin ada yg da telupa kot. haha...Hari ni aku tolong band korang.. besok lusa korng plak tolong band aku.. pastu kita sambung lagi nanti aku tolong lagi band korang.. then korang tolong lagi band aku.. buat sampai kita semua dapat apa yg kita plan dan impikan.. haha.. Boleh tak buat camtu.. ke tak bleh??  kalo tak bleh tak pe.. haha..

Tapi.. sbnrnya balasan2 ni aku just boleh simpan sebagai impian aku untuk mendengarnya dan melihat dari kawan2 yg penah aku tolong.. sbb bende2 ni tak belaku.. kalau ada pon mgkin sikit..dan Insyallah juga aku akan ingat setiap perkara yg pernah kawan2 aku tolong aku balik.. TERIMA KASIH YA kawan2 !!!!  ..so aku simpan je la buat impian.. hahaha.. takpelah .. mgkin satu hari nanti impian2 ini tercapai.. hahaha..

Pertolongan!!
bagi aku Pertolongan adalah perkara yg harus kita fikir sendiri untk kita memberi pertolongan tanpa hanya dengan mendengar suara meminta tolong!!! Tolong!! Tolong!! .. bende ni juga kita kene lihat dari keadaan yg berlaku terhadap kawan2 sekeliling kita .. terutama kawan2 yg selalu membantu kita bila kita susah dan kita harus menolong kawan bila dia susah.. !!!

Mgkin aku dilhat seperti orang yg tidak perlukan pertolongan atau sudahh mmg sikap kawan2 yg lupa untuk menolong kembali ketika aku perlukan pertolongan.. haha..

Hati dan perasaan!!
aku selalu di ajar dan bepegang kepada menjaga hati dan perasaan orang lain terutama kawan2.. Tetapi kebanyakan kawan2 tidak pernah berfikir untk menjaga hati dan perasaan aku..haha.. sebenarnya bende ni pon bg aku adalah tanda perhargaan yg minima buat aku sekiranya korang tak dapat tolong aku!! aku rasa bende ni pon daa cukup untuk aku..

Mengungkit !!
bende ni juga kesan yg aku akan dapat aku rasa bila aku cerita pasal semua perkara2 ni..haha.. tp x pe .. kalo ada kawan2 yg btol rasa dan cakap aku mengungkit .. mintak maaf banyak2 ek kawan2 semua!! sebab aku takkan ungkit lagi dengan korang semua.. sbb aku pon daa mgkin takkan tolong korng lg lepas ni.. hahah..



Ayat yg paling aku tak bleh lupa bila niat aku nak tolong orang.. "Lu bukan Tuhan pon nak tentukan dan bajet2 bleh tolong semua benda"" pastu aku jawab.. "memang Tuhan yg tentukan semua .."  tp Tuhan daa bg tahu kita cara dan cara tu adalah  menolong antara satu sama lain"

Mgkin ada yg menganggap ayed tidak pernah ikhlas tolong orang.. !!! hahaha..Terima kasih!!!

Maaf Ya kawan2 aku sudah penat..

Terima kasih buat semua kawan2 /orang/ individu yg pernah tolong aku.. aku sangat menghargai nya..


No comments:

Post a Comment